Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Το Εγχειρίδιο Cycle Highway είναι προϊόν του έργου CHIPS (Cycle Highways Innovation for smarter People Transport and Spatial Planning). Συνοψίζει 3 χρόνια ανταλλαγής γνώσεων και έρευνας μεταξύ εταίρων από το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους επαγγελματίες που ασχολούνται με το σχεδιασμό, το σχεδιασμό, την κατασκευή, την πώληση, τη συντήρηση, την παρακολούθηση ή την αξιολόγηση ποδηλατοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας.

Ο ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας είναι ένα προϊόν κινητικότητας που παρέχει υψηλής ποιότητας λειτουργική ποδηλατική σύνδεση. Ως ραχοκοκαλιά ενός δικτύου ποδηλασίας, συνδέει πόλεις ή/και προάστια, κατοικημένες περιοχές και μεγάλους (εργασιακούς) χώρους και ικανοποιεί τους (δυνητικούς) χρήστες του. Ένα προϊόν κινητικότητας είναι κάτι περισσότερο από «απλώς» ένα κομμάτι υποδομής μεταφορών. Ο πυρήνας του προϊόντος είναι η λειτουργική σύνδεση που παρέχει οφέλη στους χρήστες του. Το πραγματικό προϊόν έχει ένα υλοποιημένο μέρος που μπορεί να περιέχει διαφορετικούς τύπους υποδομής (ποδηλατόδρομος, δημόσιοι δρόμοι χαμηλής κυκλοφορίας κ.λπ. και δεν περιορίζεται σε έναν συγκεκριμένο τύπο υποδομής. Το πραγματικό προϊόν περιέχει επίσης ασήμαντα στοιχεία, όπως μια επωνυμία (ένα σαφές όνομα, μια δική σας οπτική ταυτότητα, ένα λογότυπο, πινακίδες, κ.λπ.) που βοηθά στην προώθηση του και στην επικοινωνία με τους χρήστες.

Για να είναι λειτουργικός, ένας ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας θα πρέπει να συνδέει σχετικούς προορισμούς. Σημαίνει ότι συνδέει πόλεις (κυριότερες θέσεις εργασίας) με τα προάστια τους (κατοικίες) ή πόλεις με άλλες αστικές περιοχές, όταν βρίσκονται σε απόσταση ποδηλασίας. Σημαίνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι ποδηλασίας μπορούν να εξυπηρετήσουν διαδρομές με ποδήλατο σε μεγαλύτερες αποστάσεις, μεταξύ 5-30 km.  Ο ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας θα έχει ξεκάθαρη αρχή και τέλος. Αλλά η προέλευση και οι προορισμοί των ποδηλατών θα απλωθούν σε μια μεγαλύτερη περιοχή γύρω από το σημείο εκκίνησης και λήξης. Μόνο λίγοι ποδηλάτες θα χρησιμοποιήσουν έναν ποδηλατικό αυτοκινητόδρομο από την αρχή μέχρι το τέλος, απλώς και μόνο επειδή το σπίτι και η εργασία τους δεν θα είναι ακριβώς εκεί. Επομένως, οι συνδέσεις με το δίκτυο ποδηλασίας γύρω από τον ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας είναι εξίσου σημαντικές με τον ίδιο τον ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας.

Οι ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίαςέχουν σχεδιαστεί κυρίως για μετακίνση, ενώ η χρήση αναψυχής και τουρισμού είναι δευτερεύουσα. Ένας ποδηλατόδρομος θα πρέπει να σχεδιαστεί για χρήστες όλων των ηλικιακών ομάδων (από 8 έως 80 ετών), της φυσικής κατάστασης και των επιπέδων εμπειρίας (από αρχάριους έως ειδικούς). Λάβετε επίσης υπόψη ότι ο τύπος-στόχος των χρηστών μπορεί να αλλάξει ανάλογα με την ωριμότητα της διαδρομής. Οι ώριμοι ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας μπορούν να ικανοποιήσουν τους χρήστες με διαφορετικούς τύπους ποδηλάτων, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων φορτίου, ξαπλώτων ποδηλάτων και ποδήλατα ποδήλατο, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων  έως και 45 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας. Σε περίπτωση λιγότερο ώριμων ποδηλατοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας, η πρόσβαση διαφορετικών ποδηλάτων ενδέχεται να είναι περιορισμένη. Οι ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας δεν έχουν σχεδιαστεί για (ηλεκτρικά ή άλλα) μοτοποδήλατα σε καμία περίπτωση. Άλλοι χρήστες του δρόμου (ειδικά οι πεζοί και στην περίπτωση των δημόσιων δρόμων, τα μηχανοκίνητα οχήματα) επιτρέπονται όλο και λιγότερο και απαιτείται πιο διαχωρισμένη ποδηλατική υποδομή. 

Περισσότερα: https://cyclehighways.eu/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.