Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025

Πολιτική αποζημίωσης αναπηρικών αμαξιδίων αποφάσισε η γαλλική κυβέρνηση για την συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία σε αθλητικές δραστηριότητες.

 

Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, τα ημερήσια αναπηρικά αμαξίδια στην Γαλλία θα αποζημιώνονται 100 τοις εκατό και η ασφάλιση υγείας θα καλύπτει ένα αθλητικό αναπηρικό αμαξίδιο αξίας έως 2.400 ευρώ. Εάν το κόστος αναπηρικού αμαξιδίου υπερβαίνει αυτό το ποσό, θα πρέπει να υποβληθεί εκ των προτέρων αίτημα στην ασφάλιση υγείας, η οποία θα έχει στη συνέχεια δύο μήνες για να απαντήσει. Εάν η ασφαλιστική εταιρεία  δεν απαντήσει κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η σιωπή της θα θεωρείται αποδοχή και το αναπηρικό αμαξίδιο θα καλύπτεται πλήρως.

Ο Πρόεδρος της Διεθνούς ΠαραΟλυμπιακής Επιτροπής (International  Paralympic Committee, IPC) Andrew Parsons δήλωσε: «Η ανακοίνωση της γαλλικής κυβέρνησης να αποζημιώσει τα αναπηρικά αμαξίδια είναι μια τεράστια κληρονομιά των ΠαραΟλυμπιακών Αγώνων του  Παρισιού 2024 και θα διευκολύνει τα άτομα με αναπηρία να εμπλακούν και να εξασκηθούν σε διάφορα αγωνίσματα. Ένα από τα εμπόδια για την εξάσκηση αγωνισμάτων στους ΠαραΟλυμπιακούς αγώνες είναι το κόστος του εξοπλισμού που απαιτείται, επομένως το γεγονός ότι η γαλλική κυβέρνηση δεν θα αποζημιώσει απλώς τα αναπηρικά αμαξίδια αλλά θα συνεισφέρει για τα αναπηρικά αμαξίδια είναι απολύτως φανταστική πρόοδος».

Ο Πρόεδρος Μακρόν ανακοίνωσε αρχικά το σχέδιο αποζημίωσης για αναπηρικά αμαξίδια στο Εθνικό Συνέδριο Αναπηρίας τον Απρίλιο του 2023 ως μέρος μιας νέας πολιτικής που δίνει προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την απασχόληση για τα άτομα με αναπηρία. Η νέα πολιτική περιελάμβανε δέσμευση για επένδυση 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των χώρων της καθημερινής ζωής.

Το 2019, το Γαλλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεκμηρίωσης στα Οικονομικά της Υγείας (Irdes) υπολόγισε ότι μεταξύ 1,08 και 1,13 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν αναπηρικά αμαξίδια. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει 253.000 άτομα ηλικίας κάτω των 65 ετών, συμπεριλαμβανομένων 22.500 παιδιών. Κάθε χρόνο αγοράζονται περίπου 150.000 αναπηρικά αμαξίδια.

Μερικά από τα δημοφιλή αγωνίσματα των Χειμερινών ΠαραΟλυμπιακών Αγώνων που γίνονται με αναπηρικά αμαξίδια είναι:


1.      Αντισφαίριση με αμαξίδιο. Ένα δυναμικό άθλημα που έχει ιδιαίτερα υψηλή δημοτικότητα όπου απαιτείται υψηλή τεχνική κατάρτιση εξαιρετική φυσική κατάσταση, ταχύτητα, αντανακλαστικά, καθώς και άριστη ψυχολογία. Διεξάγεται μεταξύ δύο (απλό) ή τεσσάρων αθλητών (διπλό), που παρουσιάζουν μόνιμη κινητική αναπηρία, με απώλεια λειτουργικότητας σε ένα ή και τα δυο κάτω άκρα. Επίσης, δικαίωμα συμμετοχής έχουν, αλλά κατατάσσονται σε ξεχωριστή κατηγορία, άτομα με τετραπληγία, τα οποία έχουν απώλεια κινητικότητας ή ακρωτηριασμό σε τουλάχιστον  3 από τα 4 άκρα.



2.      Καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο. Ένα από τα πιο θεαματικά και δημοφιλή αθλήματα και διακρίνεται για το μοναδικό του ύφος, την γρήγορη ροή του αγώνα και την διαρκή εναλλαγή φάσεων με συνεχείς επιθέσεις και «man to man» άμυνες. Η κάθε ομάδα αποτελείται από πέντε παίκτες, οι οποίοι παίζουν μέσα στον αγωνιστικό χώρο και επτά αναπληρωματικούς. Η βασική διαφορά με την καλαθοσφαίριση των Ολυμπιακών αγώνων έγκειται  στην χρήση του αμαξιδίου, το οποίο ο αθλητής καλείται να χρησιμοποιεί με ευχέρεια ως εργαλείο προκειμένου να επιτύχει τους αγωνιστικούς του σκοπούς. Συμμετέχουν άνδρες και γυναίκες με κακώσεις του νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμό, εγκεφαλική παράλυση ή άλλες κινητικές αναπηρίες.

3.      Ξιφασκία με αμαξίδιο. Είναι ένα άθλημα υψηλών απαιτήσεων προσαρμογής, οργάνωσης και υπομονής.  Η εφευρετικότητα σε συνδυασμό με την πολύωρη άσκηση και προπόνηση αποτελούν βασικά εφόδια για κάθε αθλητή της ξιφασκίας. Συμμετέχουν αθλητές με κινητικές αναπηρίες και κατά την διεξαγωγή του αγώνα τα αμαξίδια είναι σταθεροποιημένα στο έδαφος, επιτρέποντας παρόλα αυτά στον αθλητή ή την αθλήτρια να εκτελέσει γρήγορες εναλλασόμενες κινήσεις.

 

Πηγές: 

https://www.paralympic.org/news/ipc-praises-french-government-wheelchair-reimbursement

https://www.wheelpower.org.uk/sports/paralympic-sports/

 

Συντάκτης: Γεώργιος Φαρφαράς, Μεταπτυχιακός φοιτητής «Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητικών Δραστηριοτήτων για άτομα με αναπηρίες (Α.με.Α.)», Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού,
Σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητα Ζωής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

 

 

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

Οργάνωση και διαχείριση αθλητικών δραστηριοτήτων άτομα με αναπηρία

Τα άτομα με αναπηρία αποτελούν σήμερα το 15% του συνόλου του παγκόσμιου πληθυσμού. Σε χώρες με προσδόκιμο ζωής άνω των 70 ετών, όλο και περισσότερα άτομα έχουν μεγάλη πιθανότητα να ζήσουν ένα μέρος της ζωής τους με κάποιο είδος αναπηρίας. Η καθιέρωση του κοινωνικού μοντέλου αναπηρίας στις ανεπτυγμένες κοινωνίες απαιτεί την άρση όλων των εμποδίων που δεν επιτρέπουν την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις εκφράσεις της κοινωνικής ζωής.Υπολογίζεται ότι υπάρχουν 80 εκατομμύρια άτομα με αναπηρία στην ΕΕ. Τα άτομα με αναπηρία είναι λιγότερο πιθανό να συμμετάσχουν σε οργανωμένο άθλημα που ασκείται σε αθλητικούς συλλόγους από τα άτομα χωρίς αναπηρία. Η ΕΕ έχει υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, η οποία περιλαμβάνει την υποχρέωση λήψης κατάλληλων μέτρων για την αποτελεσματική κοινωνική ένταξη στον αθλητισμό και μέσω αυτού. Η Σύμβαση απαιτεί συγκεκριμένα να επιτρέπεται στα άτομα με αναπηρία να συμμετέχουν σε ισότιμη βάση με άλλα άτομα σε ψυχαγωγικές, ψυχαγωγικές και αθλητικές δραστηριότητες.

 Οφέλη από τη συμμετοχή στον αθλητισμό για άτομα με αναπηρία

Υπάρχει μια ευρεία αποδοχή στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία ότι ο αθλητισμός και η σωματική δραστηριότητα παράγουν ευρύτερα θετικά οφέλη για τα άτομα πέρα ​​από τη βασική απόλαυση. Γενικά, τα οφέλη αυτά αναφέρονται κυρίως στην ανάπτυξη χαρακτήρων, εργασιακή πειθαρχία, ομαδική εργασία, δίκαιη παιχνίδι και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Πιο πρόσφατα, η ακαδημαϊκή έρευνα έχει τονίσει τον ρόλο του αθλητισμού στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης για τα άτομα με αναπηρία. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση έχει τονίσει ότι η συμμετοχή στον αθλητισμό για τα άτομα με αναπηρίες παρέχει κυρίως οφέλη σε τρία διαφορετικά επίπεδα: προσωπική υγεία (ψυχική και σωματική ευεξία), ατομική ανάπτυξη (γνωστικά οφέλη, π.χ. αυξημένη αυτοπεποίθηση, κ.λπ.), κοινωνικό/περιβαλλοντικό (π.χ. κοινωνική ένταξη).

 Εμπόδια στη συμμετοχή ατόμων με αναπηρία στον αθλητισμό

Τα προγράμματα και οι παρεμβάσεις που στοχεύουν στην αύξηση της συμμετοχής στον αθλητισμό μεταξύ των ατόμων με αναπηρίες έχουν γενικά σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα και πολύπλευρα εμπόδια στη συμμετοχή. Η ακαδημαϊκή βιβλιογραφία αντιμετωπίζει το ζήτημα των εμποδίων στη συμμετοχή στον αθλητισμό για άτομα με αναπηρίες από μια σειρά από διαφορετικές οπτικές γωνίες και με διάφορους τύπους και κατηγορίες εμποδίων που έχουν εντοπιστεί. Θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση συμμετοχής σε αθλητικές δραστηριότητες για άτομα με αναπηρία:

ενδοπροσωπικά: στάσεις, πεποιθήσεις, γνώσεις και δεξιότητες που κάθε άτομο χτίζει από το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τις προηγούμενες εμπειρίες του προδιαθέτει τους ανθρώπους να συμμετάσχουν ή να αποφύγουν τη συμμετοχή.

διαπροσωπικά: το κίνητρο για ενασχόληση με τον αθλητισμό επηρεάζεται επίσης από το κοινωνικό περιβάλλον των ανθρώπων (έγκριση από την κοινότητα, την οικογένεια, τους φίλους ή την κοινωνική πίεση).

εξωτερικά: φύση του φυσικού περιβάλλοντος, ποιότητα παροχής υπηρεσιών, ευκολία πρόσβασης σε αξιόπιστες ενημερωμένες πληροφορίες για υπηρεσίες και ύπαρξη ερεθισμάτων (πρότυπα ή διαφημίσεις).

 Ξεπερνώντας τα εμπόδια: διευκολυντές συμμετοχής

Η εξέταση των τύπων εμποδίων παρέχει ένα πλαίσιο για την αντιμετώπιση μεθόδων και προσεγγίσεων ορθής πρακτικής που χρησιμοποιούνται για τη διευκόλυνση της συμμετοχής σε αθλητικές δραστηριότητες για άτομα με αναπηρία. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση δείχνει ότι η ευαισθητοποίηση και η βελτίωση της επικοινωνίας σχετικά με τις αθλητικές ευκαιρίες για τα άτομα με αναπηρίες μπορεί να διευκολύνει τη συμμετοχή στον αθλητισμό υπερβαίνοντας συγκεκριμένα περιβαλλοντικά και ατομικά εμπόδια.

Οργάνωση και διαχείριση αθλητικών δραστηριοτήτων

Η ανασκόπηση έχει επισημάνει μια σειρά από ιδανικά τυπικά μοντέλα αθλητικών δραστηριοτήτων που έχουν σχεδιαστεί για άτομα με αναπηρίες στα οποία προτείνεται ότι οι αθλητικές δραστηριότητες πρέπει να θεωρούνται ως μέρος ενός φάσματος ένταξης. Το φάσμα ένταξης, χαρακτηρίζεται από διαφορετικούς τύπους δραστηριοτήτων (Grenier κά. 2017) :

 ·   Ξεχωριστή (ή διαχωρισμένη) δραστηριότητα: ειδικές δραστηριότητες που σχεδιάζονται και προτείνονται για άτομα με αναπηρίες.

·    Παράλληλη δραστηριότητα: οι αθλητές με αναπηρία μπορεί να χρειαστεί να προπονηθούν χωριστά με συνομηλίκους με αναπηρία για να προετοιμαστούν για έναν αγώνα.

·   Αθλητική δραστηριότητα αναπηρίας (αντίστροφη ολοκλήρωση): τα παιδιά και οι ενήλικες χωρίς αναπηρία περιλαμβάνονται στα αθλήματα αναπηρίας μαζί με τα άτομα με αναπηρία. 

·        Ανοιχτή (συμπεριλαμβανομένης) δραστηριότητα: συνεργατικά ή αδόμητα παιχνίδια κίνησης ή ασκήσεις προθέρμανσης και χαλάρωσης.

·     Τροποποιημένες δραστηριότητες σχεδιασμένες για όλους, με προσαρμογή στο χώρο, τις εργασίες, τον εξοπλισμό και τη διδασκαλία των ανθρώπων.

Yπάρχουν επίσης εμπόδια που σχετίζονται περισσότερο γενικά με περιβαλλοντικές και κοινωνικές πτυχές. Στην περίπτωση αυτή, η προσβασιμότητα και η καταλληλότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων, ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτών και προπονητών και η οικονομική προσιτότητα της αθλητικής δραστηριότητας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο προκειμένου να αυξηθεί η συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία. Υπό αυτή την έννοια, το μοντέλο STEP μπορεί να αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την υπέρβαση αυτών των τύπων δομικών/περιβαλλοντικών εμποδίων. Το μοντέλο – που αναφέρεται από τον Kiuppis (2018) – αποτελεί μέρος των πόρων που παρέχονται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη νεολαία, προκειμένου να βοηθηθούν οι εκπαιδευτικοί, οι προπονητές και οι φορείς παροχής αθλημάτων στην κοινότητα. Το ακρωνύμιο STEP σημαίνει Space (Χώρος), Task (Εργασία), Equipment (Εξοπλισμός) and People (Άτομα). Ο χώρος αναφέρεται στην πιθανή ανάγκη αύξησης ή μείωσης του μεγέθους των χώρων παιχνιδιού προκειμένου να ταιριάζουν στις διαφορετικές ικανότητες ή επίπεδα κινητικότητας. Το δεύτερο επίπεδο του μοντέλου αναφέρεται στην εργασία, η οποία θα διασφαλίζει ότι όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες συμμετοχής, για παράδειγμα με τη διάσπαση διαφορετικών πολύπλοκων δεξιοτήτων σε μικρότερα συστατικά μέρη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να είναι δυνατό να διασφαλιστεί ότι όλοι έχουν την ευκαιρία να εξασκήσουν δεξιότητες ή εξαρτήματα μεμονωμένα ή με έναν συνεργάτη πριν συμπεριληφθούν σε ένα ομαδικό παιχνίδι μικρής όψης. Ο εξοπλισμός αναφέρεται κυρίως στην ευκαιρία να παρέχεται σε όλους εξοπλισμός που ταιριάζει στην ικανότητα ή την ηλικία των συμμετεχόντων. Τέλος, η κατηγορία ατόμων σχετίζεται με την ισορροπία μεταξύ του αριθμού των παικτών και των σχετικών δεξιοτήτων, υποδηλώνοντας ότι μερικές φορές μπορεί να είναι προτιμότερο να παίζετε με ομάδες άνισου αριθμού για να διευκολυνθεί η ένταξη ορισμένων μελών της ομάδας και να μεγιστοποιηθεί η συμμετοχή άλλων.

Συμπερασματικά, οι Parnes  και Hashemi (2009) προτείνουν ότι, προκειμένου να αυξηθεί η συμμετοχή σε αθλήματα και σωματικές δραστηριότητες για άτομα με αναπηρίες, θα ήταν σημαντικό να αξιολογηθεί και να κατανοηθεί ο αντίκτυπος των εμποδίων με την εφαρμογή συστημάτων παρακολούθησης και αξιολόγησης για την παρακολούθηση της προόδου και των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Υποστηρίζουν επίσης ότι πρέπει να καταβληθούν εντονότερες προσπάθειες για να γίνουν πιο προσιτές οι υπάρχουσες τεχνολογίες, αυξάνοντας έτσι και την προσβασιμότητα στις αθλητικές εγκαταστάσεις. Στην πραγματικότητα, ακόμη κι αν μέσω μιας περιεκτικής προπόνησης όλοι μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στον αθλητισμό, ορισμένες κατηγορίες αναπηρίας μπορεί να απαιτούν προσαρμοστικό εξοπλισμό. Επιπλέον, καθώς η τεχνολογία και οι βοηθητικές συσκευές συνεχίζουν να προοδεύουν, ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να αντέξουν οικονομικά τέτοιου είδους εξοπλισμό μειώνεται, διευρύνοντας έτσι το χάσμα μεταξύ συμμετοχής και απόδοσης, καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των ατόμων με αναπηρία θα διευκολύνεται έτσι λιγότερο στη συναλλαγή τους από τη σωματική σε αθλητική δραστηριότητα.

 

Πηγές:

InSport project: Sport Inclusion – Full Participation in Sport by Persons with Disabilities. Erasmus + program (2018-2020). https://in-sport.eu

Physical Activity in Individuals with Disabilities.  https://www.physio-pedia.com/Physical_Activity_in_Individuals_with_Disabilities

 Grenier, M., Miller, N., & Black, K. (2017). Applying Universal Design for Learning and the Inclusion Spectrum for Students with Severe Disabilities in General Physical Education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance88(6), 51–56. https://doi.org/10.1080/07303084.2017.1330167

Kiuppis, F. (2016). Inclusion in sport: disability and participation. Sport in Society21(1), 4–21. https://doi.org/10.1080/17430437.2016.1225882

Parnes, P., Cameron, D., Christie, N., Cockburn, L., Hashemi, G., & Yoshida, K. (2009). Disability in low-income countries: Issues and implications. Disability and Rehabilitation31(14), 1170–1180. https://doi.org/10.1080/09638280902773778

United Nations, Department of Economic and Social Affairs
Social Inclusion.
Social Development Issues / DisabilityDisability Issues / Disability and Sports. Ανακτήθηκε στις 20 Ιανουαρίου από https://social.desa.un.org/issues/disability/disability-issues/disability-and-sports

Συντάκτης: Γεώργιος Φαρφαράς, Μεταπτυχιακός φοιτητής «Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητικών Δραστηριοτήτων για άτομα με αναπηρίες (Α.με.Α.)», Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, Σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητα Ζωής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

 

 

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

Μνημόνιο συνεργασίας Special Olympics International και Special Olympics Hellas με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Tην Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2025 υπεγράφη τριετής Συμφωνία Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, των Special Olympics International και των Special Olympics Hellas. Τη Συμφωνία υπέγραψαν ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, κος Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Πρόεδρος των Special Olympics Hellas, Πρέσβυς ε.τ., κος Διονύσιος Κοδέλλας και ο Πρόεδρος των Special Olympics Europe – Eurasia, κος David Evangelista.

Στην τελετή υπογραφής παρέστησαν επίσης εκ μέρους του Υπουργείου, ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Ιωάννης Βρούτσης, η Υφυπουργός κα Ζέττα Μακρή και εκ μέρους των Special Olympics Hellas μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, Αθλητές και Νεαροί Ηγέτες με και χωρίς νοητική αναπηρία. Εκ μέρους του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), Μέγα Δωρητή του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Special Olympics «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», παρέστησαν ο Πρέσβυς ε.τ., κ Βασίλης Κασκαρέλης, Σύμβουλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΣΝ, καθώς και ο κ. Πάνος Βαζαίος και η κα Αλέξια Βασιλικού, εκ μέρους της Διεύθυνσης Δωρεών και Επικοινωνίας του ΙΣΝ, αντίστοιχα.  

Με την υπογραφή της Συμφωνίας, το Υπουργείο αναλαμβάνει να υποστηρίξει την ένταξη 90 επιπλέον σχολείων, πέραν των 311 ήδη ενταγμένων στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Special Olympics, καθώς και την ενίσχυση αθλημάτων μεικτών ομάδων. Η δημιουργία μεικτών αθλητικών ομάδων, οι οποίες αποτελούνται από μαθητές με και χωρίς νοητική αναπηρία, αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο των πρακτικών συμπερίληψης τόσο για τα άτομα με, όσο και χωρίς αναπηρία, με ευεργετική αντανάκλαση στη κοινωνία.

Η παρούσα Συμφωνία έρχεται να επιβεβαιώσει την ήδη εξαιρετική συνεργασία του Υπουργείου με τα Special Olympics Hellas, που αποβλέπει στην προώθηση της ισότητας και της αποδοχής μέσω της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος, και αποβλέπει στην προαγωγή της κοινωνικής συνοχής και ευημερίας.

Η ιστορία των Special Olympics

Τα Special Olympics ιδρύθηκαν το 1968 από την Eunice Kennedy Shriver, αδελφή του Προέδρου των Η.Π.Α John F. Kennedy, και το έναυσμα δόθηκε από την αδελφή τους με νοητική αναπηρία Rosemary Kennedy. Το όραμα γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1962 σε μία θερινή κατασκήνωση στην αυλή της κατοικίας των Kennedy με τη συμμετοχή 100 μόλις ατόμων με νοητική αναπηρία.

Η Eunice Kennedy Shriver θέλησε να αναδείξει τις δυνατότητες των ατόμων με νοητική αναπηρία στις αθλητικές δραστηριότητες. Με την πάροδο των χρόνων, η καλοκαιρινή κατασκήνωση σιγά σιγά επεκτάθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και από εκεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα Special Oympics επισημοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 1968, με τη διεξαγωγή των πρώτων Διεθνών Θερινών Αγώνων Special Olympics στο Illinois με 1.000 αθλητές με νοητική αναπηρία από 26 Πολιτείες των Η.Π.Α και τον Καναδά. Τον Δεκέμβριο του 1971, τα Special Olympics λαμβάνουν από την Ολυμπιακή Επιτροπή των Η.Π.Α. το προνόμιο να φέρουν τον τίτλο “Olympics”. Από τότε μέχρι σήμερα, το Κίνημα δίνει την ευκαιρία σε περίπου 6 εκατομμύρια άτομα με νοητική αναπηρία, σε περισσότερα από 190 προγράμματα, να ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους και να ανακαλύπτουν τις δυνατότητές τους.

 Τα Special Olympics Hellas ιδρύθηκαν το 1988 και αποτελούν έναν αθλητικό, εκπαιδευτικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος στηρίζεται στον εθελοντισμό. Προσφέρουν δυνατότητες προπόνησης σε άτομα με νοητική αναπηρία, σε 22 Ολυμπιακού τύπου αθλήματα (17 θερινά και 5 χειμερινά). Μέσω της προπόνησης και της συμμετοχής τους σε αγώνες, οι αθλητές αναπτύσσονται σωματικά, νοητικά, κοινωνικά και πνευματικά και συμμετέχουν στη χαρά που προσφέρει ο αθλητισμός σε ένα περιβάλλον σεβασμού, αποδοχής και κοινωνικής ένταξης. Στη διάρκεια της διαδρομής τους, τα Special Olympics Hellas καθιερώθηκαν στη συνείδηση των πολιτών ως ένας από τους πιο ενεργούς αθλητικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα για άτομα με νοητική αναπηρία. Οι αθλητές των Special Olympics συμμετέχουν ανελλιπώς στις προπονήσεις με σκοπό τη συμμετοχή τους στους ετήσιους τοπικούς και περιφερειακούς και κάθε δύο χρόνια στους Πανελλήνιους Αγώνες.


Μέχρι σήμερα, οι Έλληνες αθλητές που κατά καιρούς έχουν λάβει μέρος σε αγώνες, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, ξεπερνούν τους 14.000. Η δράση των Special Olympics Hellas στηρίζεται σε αφοσιωμένους εθελοντές – προπονητές, οι οποίοι είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με πολυετή εμπειρία ή/και εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, πιστοποιημένοι από τη Διεθνή Επιτροπή των Special Olympics. Παράλληλα, υλοποιούνται εξειδικευμένα εκπαιδευτικά και αθλητικά προγράμματα, που αποσκοπούν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας. Τα Προγράμματα Μεικτών Ομάδων (Unified Sports), Εκπαιδευτικό “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.” (Play Unified. Learn Unified.), Πρόγραμμα Οικογενειών (Family Program), Αναπτυξιακό, Νεαροί Αθλητές (Young Athletes), Υγιείς Αθλητές (Healthy Athletes), Πρόγραμμα Εξάσκησης Κινητικών Δεξιοτήτων – M.A.T.P. (Motor Activity Training Program), Νεαροί Ηγέτες (Youth Leaders) και το Πρόγραμμα Εθελοντισμού έχουν ως κύριο μέλημα την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα που αφορούν στα άτομα με νοητική αναπηρία και την ανάδειξη του εθελοντικού κινήματος στη χώρα μας.

Η Φιλοσοφία & Αποστολή των Special Olympics

Αποστολή των Special Olympics είναι να προσφέρουν, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, δυνατότητες προπόνησης και συµµετοχής σε αγώνες, σε παιδιά και νέους µε νοητική αναπηρία, σε ένα φάσµα ολυµπιακών αθληµάτων. Ταυτόχρονα τους δίνουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν σωµατικά, διανοητικά, κοινωνικά και πνευµατικά, µοιραζόµενοι τη χαρά που ο αθλητισµός προσφέρει, σε ένα περιβάλλον σεβασµού και αποδοχής. Παράλληλα, τα Special Olympics, μέσω εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων, (σε συνεργασία με το Υπ.Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Καποδιστριακό Παν. Αθηνών, το Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης και το Δημοκρίτειο Παν. Θράκης) καθώς και των προγραμμάτων Unified (κοινωνικής ένταξης μέσω αθλητικής συμμετοχής), Unify (συνύπαρξης με ομηλίκους χωρίς διανοητική αναπηρία), Νεαροί Αθλητές (Young Athletes), Υγιείς Αθλητές (Healthy Athletes), Αθλητές με κινητική και διανοητική αναπηρία (Motor Activities Training Program), Αθλητές Ηγέτες (Athletes Leadership Program) αλλά και του Προγράμματος Εθελοντισμού, έχουν ως κύριο μέλημα την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα που αφορούν στα άτομα με διανοητική  αναπηρία, αλλά και της ανάδειξης του εθελοντικού κινήματος στη χώρα μας.  Μέσα από δράσεις που διοργανώνουν τα Special Olympics Hellas έχουμε πετύχει την ευρεία συμμετοχή της κοινωνίας και την ένταξη των αθλητών μας, στους κόλπους της.

Εδώ και 35 χρόνια, τα Special Olympics Hellas καθιερώθηκαν στη συνείδηση  των πολιτών ως ένας από τους πιο ενεργούς αθλητικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα, με κινητήρια δύναμή τους τη δημιουργία μιας κοινωνίας που προτιμά να εντάσσει παρά να αποκλείει και παράλληλα να ενδυναμώνει τους ανθρώπους με διανοητική αναπηρία μέσα από τη χαρά του αθλητισμού. Η δύναμη της θέλησης των αθλητών Special Olympics, που δίνουν τον δικό τους αγώνα για συμμετοχή στη χαρά που ο αθλητισμός προσφέρει, σε ένα περιβάλλον σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας, καθώς και η αφοσίωση  χιλιάδων εθελοντών που στηρίζουν χωρίς κανένα αντάλλαγμα την προσπάθεια αυτή, εμπνέει τα Μέλη των Special Olympics Ελλάς, να συνεχίσουν, το έργο που έχουν ταχθεί να υπηρετήσουν.

Πηγές: 

https://www.specialolympicshellas.gr/Νέα/συμφωνία-μεταξύ-υπαιθα-και-special-olympics-για-την-προώθηση-μίας-ενταξιακής-κοινωνίας

https://www.specialolympics.org/about/history?locale=en

Συντάκτης: Γεώργιος Φαρφαράς, Μεταπτυχιακός φοιτητής «Οργάνωση και Διαχείριση Αθλητικών Δραστηριοτήτων για άτομα με αναπηρίες (Α.με.Α.)», Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, Σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητα Ζωής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.


Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2024

What a week to #BeActive this European Week of Sports #ewos2024!
 



At KDAP Amea Tripolis, Center for Creative Activities for Children and Adults with Disabilities we are active all days around the year, but especially this week thanks to @greenwayscoop we found out that #itsgreatoutthere going #cycling 
 
And thanks to Federation of the European Sporting Goods Industry for #repurposeandbeactive and It’s Great Out There we are looking forward the #outdoors package for more activities to come with the support of personnel and equipment of #greenwayscoop!!!
 
 

Κυριακή 7 Ιουλίου 2024

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ


Για να κάνετε περισσότερους ανθρώπους να ποδηλατούν, βελτιώστε την ασφάλεια. Για να βελτιώσετε την ασφάλεια, κάντε περισσότερους ανθρώπους να ποδηλατούν. Όχι κράνη, αλλά υποδομές! Είναι πραγματικά τόσο απλό!

 

Πηγή: Urban Cycling Institute

Γράφημα: Henk Swarttouw 

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 2024

 Τακτική Γενική Συνέλευση 2024

Η Διοικούσα επιτροπή της ΚοινΣΕπ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ προσκαλεί τα μέλη της σε Τακτική Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιηθεί  στις 05 / 07 / 2024, ημέρα Παρασκευή και ώρα  16: 00, στα γραφεία της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΤΑΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ   με τα  εξής  θέματα:
  1. Διοικητικός Απολογισμός 2023.
  2. Οικονομικός Απολογισμός 2023
  3. Προγραμματισμός Δράσεων 2024.
  4. Οικονομικός Προϋπολογισμός 2024
     
 
Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής
Γεώργιος Φαρφαράς 

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ


Η Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου είναι μια ξεχωριστή μέρα που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι ανεξάρτητα από οποιοδήποτε χαρακτηριστικό.

Το ποδήλατο ως σύμβολο της ανθρώπινης προόδου και προόδου «προωθεί την ανοχή, την αμοιβαία κατανόηση και το σεβασμό και διευκολύνει την κοινωνική ένταξη και μια κουλτούρα ειρήνης».. 

Τον Απρίλιο του 2018, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε την 3η Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου. 

Το ψήφισμα για την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου αναγνωρίζει «τη μοναδικότητα, τη μακροζωία και την ευελιξία του ποδηλάτου, το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και δύο αιώνες, και ότι είναι ένα απλό, προσιτό, αξιόπιστο, καθαρό και περιβαλλοντικά κατάλληλο βιώσιμο μέσο μεταφοράς».